top of page

Currently on View

Prisma és una instal·lació participativa formada per sis pantalles, sis càmeres i un sistema de sensors de moviment que activen una capa sonora. Les persones que hi participen interactuen amb l’espai mentre les càmeres capten la seva imatge en temps real. Aquestes imatges es processen i es mostren a les pantalles, generant un retrat col·lectiu en directe que canvia segons la presència i el moviment del públic.

El sistema de sensorització detecta l’activitat i la posició dels cossos en l’espai, desencadenant una seqüència d’àudios estructurats com un recorregut narratiu sobre el gènesi de la humanitat, que es desplega de manera dinàmica en funció de la interacció del públic.

 

Prisma proposa un joc: la construcció d’un cadàver exquisit digital fet de la complicitat, l’esperit lúdic, la curiositat i la col·laboració del participant. Les pantalles —icones de la individualitat contemporània— esdevenen aquí un dispositiu de trobada. L’obra prioritza l’harmonia de la configuració d’un cos col·lectiu davant de la bellesa personal.

Prisma és un punt de vista, una perspectiva.

 

Disseny de so: Jordi Torra

 

Àlex Rigol

L’obra d’Àlex Rigol estableix connexions interpersonals, revelant el potencial creatiu dels individus i convidant a reflexionar sobre les dinàmiques col·lectives. La seva pràctica artística oscil·la entre l’experimentació i la reflexió, utilitzant la performance, la instal·lació i l’art sonor com a llenguatges per expressar conceptes i narratives de caràcter universal. El seu estil es defineix per la combinació de tècnica artesanal i innovació tecnològica, treballant amb materials com la fusta, el ferro, els circuits electrònics i elements reciclats.

 

Amb el suport de 

IMG_2198.JPG
bottom of page